РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ

РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ

Обрана мною проблема «Розвиток математичних здібностей учнів як аспект формування творчої особистості» визначена соціальним замовленням, бо лише творча особистість може бути конкурентоспроможною у сучасному суспільстві. Саме цілісна, духовно багата, креативна людина спроможна керувати майбутнім, впевнено дивитись в обличчя новому. Важливість роботи над обраною  проблемою засвідчує і обласна науково-методична проблема «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості».
Законодавчою базою для реалізації проблеми, над якою я працюю, є Концепція загальної середньої освіти, якою передбачено формування покоління молоді, що є захищеним і мобільним на ринку праці, світоглядний вибір якого повинен бути таким, що має необхідні знання, навички, компетентності для інтеграції  в суспільстві на різних рівнях, здатного до навчання впродовж життя, а Закон України «Про загальну середню освіту» стверджує: завданням загальної середньої освіти є формування особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань.
         Розумінню необхідності орієнтації освіти на розвиток творчого потенціалу особистості  сприяли новатори педагогічної думки – В.Сухомлинський,  Ю.Азаров,  Ш. Амоношвілі,  Є.Ільїн,  В. Шаталов та інші. У своїй роботі  керуюсь науково-теоретичним досвідом з цієї проблеми: О.Савченка, М. психологічні аспекти творчості); А.Макаренка, Г. Сковороди    (розвиток творчих здібностей дітей у виховному процесі).
Наше життя стало безперервним процесом адаптації, а саме від адаптаційного потенціалу особистості у значній мірі залежить її успіх та можливості самореалізації. Сьогодні дитині потрібні не тільки знання, але і достатній рівень життєвої компетентності, сформованість таких особистісних якостей, які допоможуть знайти своє місце у житті, визначитись з колом своїх інтересів та уподобань, стати активним членом суспільства і щасливою, упевненою у власних силах людиною. Таким чином, зміни у суспільному житті і свідомості вимагають від нас, педагогів, визначити нову мету навчання та виховання – розвиток креативної інноваційної особистості, здатної до життєтворчості та самореалізації у нових соціальних умовах.
Аналіз процесу творчості учнів дає підстави для ствердження, що ефективний розвиток мислення дитини можливий за умов застосування у навчанні математики  певної методики - системи роботи вчителя, системи завдань для учнів, системи принципів взаємодії вчителя й учнів на уроках,та забезпечення певних психолого-педагогічних умов навчального процесу.
Актуальність вибраної теми:
·        Забезпечує умови для розвитку творчоїособистості дитини;
·        Забезпечує цілеспрямоване й системне засвоєння учнями математичних знань,  застосовування  здобутих знань  для розв’язування задач;
·        Робить можливим оригінальний підхід до розв’язання поставлених проблем та задач  дослідницького характеру;
·        Сприяє формуванню логічного та аналітичного мислення учнів.
Мета , яку ставлю перед собою: формування активної, творчої особистості, яка володіє інформаційно-комунікативними технологіями, здатна до самостійного пошуку, здійснювати власні відкриття, самостійно приймати рішення і брати на себе відповідальність за кінцевий результат.
Пріоритетні напрямки роботи:
·        Застосовую елементи проблемного навчання.
·        Використовую диференційоване навчання.
·        Формую критичне мислення.
·        Використовую інтерактивні технології навчання.
·        Застосовую між предметні зв’язки.
·        Формую практичну компетентність школярів.
·        Виховую креативну особистість.
·        Застосовую особистісно-орієнтоване навчання.
·        Застосовую діагностику навчальної діяльності учнів.

·        Застосовую самоконтроль і самооцінку школярів.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Призначення блогу