РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ
РОЗВИТОК
МАТЕМАТИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ
Обрана мною проблема
«Розвиток
математичних здібностей учнів як аспект формування творчої особистості»
визначена соціальним замовленням, бо лише творча особистість може бути
конкурентоспроможною у сучасному суспільстві. Саме цілісна, духовно багата,
креативна людина спроможна керувати майбутнім, впевнено дивитись в обличчя
новому. Важливість роботи над обраною
проблемою засвідчує і обласна науково-методична проблема «Креативна
освіта для розвитку інноваційної особистості».
Законодавчою базою для реалізації
проблеми, над якою я працюю, є Концепція загальної середньої освіти, якою
передбачено формування покоління молоді, що є захищеним і мобільним на ринку
праці, світоглядний вибір якого повинен бути таким, що має необхідні знання,
навички, компетентності для інтеграції в
суспільстві на різних рівнях, здатного до навчання впродовж життя, а Закон
України «Про загальну середню освіту» стверджує: завданням загальної середньої
освіти є формування особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань.
Розумінню
необхідності орієнтації освіти на розвиток творчого потенціалу особистості сприяли новатори педагогічної думки –
В.Сухомлинський, Ю.Азаров, Ш. Амоношвілі, Є.Ільїн,
В. Шаталов та інші. У своїй роботі
керуюсь науково-теоретичним досвідом з цієї проблеми: О.Савченка, М. психологічні
аспекти творчості); А.Макаренка, Г. Сковороди
(розвиток творчих здібностей дітей у виховному процесі).
Наше життя стало безперервним процесом
адаптації, а саме від адаптаційного потенціалу особистості у значній мірі
залежить її успіх та можливості самореалізації. Сьогодні дитині потрібні не
тільки знання, але і достатній рівень життєвої компетентності, сформованість
таких особистісних якостей, які допоможуть знайти своє місце у житті,
визначитись з колом своїх інтересів та уподобань, стати активним членом
суспільства і щасливою, упевненою у власних силах людиною. Таким чином, зміни у
суспільному житті і свідомості вимагають від нас, педагогів, визначити нову
мету навчання та виховання – розвиток креативної інноваційної особистості,
здатної до життєтворчості та самореалізації у нових соціальних умовах.
Аналіз процесу
творчості учнів дає підстави для ствердження, що ефективний розвиток мислення
дитини можливий за умов застосування у навчанні математики певної методики - системи роботи вчителя,
системи завдань для учнів, системи принципів взаємодії вчителя й учнів на
уроках,та забезпечення певних психолого-педагогічних умов навчального процесу.
Актуальність вибраної
теми:
·
Забезпечує
умови для розвитку творчоїособистості дитини;
·
Забезпечує цілеспрямоване й
системне засвоєння учнями математичних знань,
застосовування здобутих знань для розв’язування задач;
·
Робить можливим оригінальний
підхід до розв’язання поставлених проблем та задач дослідницького характеру;
·
Сприяє формуванню логічного
та аналітичного мислення учнів.
Мета , яку ставлю перед собою:
формування активної,
творчої особистості, яка володіє інформаційно-комунікативними технологіями,
здатна до самостійного пошуку, здійснювати власні відкриття, самостійно
приймати рішення і брати на себе відповідальність за кінцевий результат.
Пріоритетні
напрямки роботи:
·
Застосовую елементи проблемного навчання.
·
Використовую диференційоване навчання.
·
Формую критичне мислення.
·
Використовую інтерактивні технології
навчання.
·
Застосовую між предметні зв’язки.
·
Формую практичну компетентність школярів.
·
Виховую креативну особистість.
·
Застосовую особистісно-орієнтоване навчання.
·
Застосовую діагностику навчальної
діяльності учнів.
·
Застосовую самоконтроль і самооцінку
школярів.
Коментарі
Дописати коментар